İndirizle Paylaşım Platformu

TürkiYenin Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
Paylaşımlardan Daha iyi Faydalanmak için kayıt olunuz.
İyi Forumlar dileriz Wink

İndirizle Paylaşım Platformu

İndirizle Foruma Hoşgeldiniz, Eğer bu sizin ilk ziyaretiniz ise lütfen forum kurallarını okuyun,her türlü teknolojik bilgiye en hızlı ve güvenli şekilde ulaşmanızı sağlayacaktır. İyi Vakit Geçirmenizi dileriz.


    Uzaktan Eğitim Nedir?

    Paylaş
    avatar
    özge
    Forum uploader
    Forum uploader

    Kadın Mesaj Sayısı : 564
    Yaş : 26
    Ruh Hali :
    Takımım :
    Points : 1315
    Kayıt tarihi : 06/12/08

    Rep Sistemi
    Güçlülük:
    15/20  (15/20)

    Yahuuu Uzaktan Eğitim Nedir?

    Mesaj tarafından özge Bir Çarş. Tem. 22, 2009 3:30 am

    Uzaktan Eğitim Nedir?


    Birçok Eğitimci, Uzaktan Eğitim Gören Kişilerin Yüzyüze Eğitim Gören Kişiler Kadar Öğrenip Öğrenmediğini Sorguluyor. Araştırma Sonuçları; Doğru Metot Ve Teknoloji Kullanıldığı, Öğrenciler Arası İletişim Sağlandığı Ve Öğretmenden Öğrenciye Geri Bildirim Olduğu Sürece Uzaktan Eğitimin Yüzyüze Eğitim Kadar Başarılı Olduğunu Göstermiştir.

    Eğitim, bir ülkenin ekonomik, politik ve sosyal gelişiminde temeli oluşturan yapı taşıdır. Günümüzde artık eğitimin ülkenin genel gelişimindeki yeri değil, eğitimin nasıl daha iyi verileceği tartışılmaktadır. Sosyologlar, psikologlar, eğitimciler ve uzmanlar eğitimin çeşitli modelleri üzerinde çalışma ve araştırmalarını halen sürdürmektedirler. Değişik eğitim modellerinin fayda ve zararları karşılaştırılmakta, zaman zaman pilot uygulamalarla sonuçlar gözlenebilmekte ve gerçek uygulamalara dönüştürülmektedir.
    Uzaktan eğitim, uygulanması açısından standart eğitim modellerinden farklılık gösteren bir modeldir. Tanımlanacak olursa, uzaktan eğitim, eğitimci ile öğrencilerin aynı mekanda olmadan gerçekleştirdikleri eğitimdir. Bu modelde eğitimci ile öğrenciler arasında bir iletişim yolu kurulur. Eğitimci bir uçta ders verirken, öğrenciler iletişim yolunun imkanlarına bağlı olarak evlerinden, farklı binalardan, farklı şehirlerden ve hatta farklı ülkelerden eğitime katılabilirler. (Başkömürcü G., Öztürk Y.)





    UZAKTAN EĞİTİM NASIL VERİLİR?

    Uzaktan eğitimin verilmesinde oldukça değişik alternatifler var. Bunları dört ana grupta toplayabilriz.
    SES: Etkileşimli teknoloji araçlarından telefon, videokonferans ve kısa dalga radyo işitsel öğretimsel materyaller olarak sayılabilir. Pasif (tek yönlü) sesli iletim araçları ise teyp ve radyodur.
    GÖRÜNTÜ: Öğretimsel görüntü araçları olarak slayt, hareketli görüntüler (film ve videokaset), ses ile birleştirilmiş gerçek zamanlı görüntüler örnek verebilebilir.
    VERİ: Bilgisayarlar elektronik olarak bilgiyi taşırlar. Bu nedenle, veri kelimesi öğretimsel araç olarak yaygın bir kullanıma sahip bu grubu temsil eder. Uzaktan eğitim için kullanılan bilgisayar uygulamaları çok çeşitlilik gösterir ve aşağıdaki türleri içerir:
    * Bilgisayar Destekli Öğrenimde (BDÖ) bilgisayar, belirli dersleri özel ama sınırlı amaçlar dahilinde öğrenciye öğretmek için kullanılır.
    * Bilgisayar Yönetimli Öğrenimde (BYÖ) bilgisayar öğretimi düzenlemek, öğrenci kayıt ve başarısına ait bilgileri saklamak için kullanılır. Bu sistemde öğretim bilgisayar üzerinden verilmek zorunda değildir, ama genellikle BDÖ (öğretimsel bileşen) BYÖ ile birlikte kullanılır.
    * Bilgisayar Aracılığıyla İletişim (BAİ): Bilgisayar uygulamalarının iletişimi kolaylaştırmada kullanılmasıdır. Elektronik posta, video konferans, elektronik ilan tahtaları ve WWW (World-Wide Web) örnek olarak verilebilir.
    YAZI: Uzaktan eğitim programlarının ana unsuru basılı kaynaklardır ve diğer araçlara temel oluşturur. Bir çok basılı kaynak türü mevcuttur. Bunlar ders kitapları, çalışma kitapları, ders planı, yardımcı kitaplar olarak sıralanabilir.


    _________________
    avatar
    özge
    Forum uploader
    Forum uploader

    Kadın Mesaj Sayısı : 564
    Yaş : 26
    Ruh Hali :
    Takımım :
    Points : 1315
    Kayıt tarihi : 06/12/08

    Rep Sistemi
    Güçlülük:
    15/20  (15/20)

    Yahuuu Geri: Uzaktan Eğitim Nedir?

    Mesaj tarafından özge Bir Çarş. Tem. 22, 2009 3:30 am

    HANGİ TEKNOLOJİ EN İYİSİDİR?

    Uzaktan eğitimde en belirleyici role teknoloji sahip olmasına rağmen, eğitimciler kullanılacak teknolojinin türü üzerinde değil öğretimsel sonuçları üzerinde yoğunlaşmalıdırlar. Etkili ve başarılı bir uzaktan eğitimin yolu, hangi teknolojinin kullanılacağına karar verilmeden önce öğrencinin ihtiyaçları ve öğretilecek materyalin gerektirdiklerinin göz önünde bulundurulmasından geçer. Bu sistematik yaklaşımın bir sonucu olarak, bir amaç için birçok teknolojik medyanın bir arada kullanılması gerekebilir. Örneğin;

    * Ders kitapları, yardımcı kaynaklar ve ders planı güçlü birer yazılı kaynak olarak temel öğretimsel içeriği büyük ölçüde sağlayabilir.
    * Etkileşimli ses veya video konferans ise yüzyüze iletişimi sağlamada kullanılabilir. Ayrıca bu teknolojiler, konu uzmanları ve konuk katılımcıları bir araya getirmenin en etkili ve maddi olarak en uygun yoludur.
    * Elektronik posta veya sohbet yoluyla bir ya da bir çok sınıf üyesine mesaj gönderilebilir, ödevler verilebilir, geri bildirimler yapılabilir, bunun yanında diğer türlü amaçlar için de kullanılabilir. Bunun yanında öğrenciler arasında etkileşimi ve iletişimi sağlamak için de kullanılabilir.
    * Derslerin sunulmasında, daha önceden derslerin ve dersle ilgili yardımcı bilgilerin kaydedildiği video kasetleri kullanılabilir.
    * Faks; ödev verilirken, son dakika anonsları yapılırken ve ödevleri toplarken kullanılabilir. Ayrıca anında geri bilirim yapmada faksdan yararlanılabilir.
    * Eğitimcinin görevi, bu bütünsel yaklaşım içinde, teknolojik olanaklar arasında en doğru seçimi yapabilmektir. Bu amaç doğrultusunda birden çok medyanın bir arada kullanıldığı, öğrencinin ihtiyaçlarını karşılayan, öğretimsel olarak etkili ve ekonomik bir sistem kurmak gerekir.


    ETKİN UZAKTAN EĞİTİM

    Etkili bir uzaktan eğitim, dikkatli bir planlama, ders gereklerinin anlaşılması ve öğrenci ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulmasıyla başlar. Uygun teknoloji ancak bunların iyi bir şekilde analizi ile belirlenebilir. Başarılı uzaktan eğitim programlarının geliştirilmesi imkansız değildir. Bir anda oluşmazlar; birçok kişinin uzun, zorlu ve özverili çalışmasının sonucudur. Aslında etkili bir uzaktan eğitim programı, öğrencinin, öğretim üyelerinin, öğretmenin, idaricinin ve yardımcı hizmetlilerin birarada bütünsel çabasının sonucudur.


    _________________
    avatar
    özge
    Forum uploader
    Forum uploader

    Kadın Mesaj Sayısı : 564
    Yaş : 26
    Ruh Hali :
    Takımım :
    Points : 1315
    Kayıt tarihi : 06/12/08

    Rep Sistemi
    Güçlülük:
    15/20  (15/20)

    Yahuuu Geri: Uzaktan Eğitim Nedir?

    Mesaj tarafından özge Bir Çarş. Tem. 22, 2009 3:31 am

    UZAKTAN EĞİTİMDE ROL ALAN KİŞİLER

    Aşağıda uzaktan eğitimde rol alan kişiler ve karşılaştıkları zorluklar kısaca anlatılmıştır.

    ÖĞRENCİ: Öğrencinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek her etkili uzaktan eğitim programının amacıdır. Eğitim ortamı nasıl olursa olsun; öğrencinin görevi öğrenmektir. Bu bağlamda, en iyi koşullarda bile, motivasyon gerektirmesi, planlama ve analiz yapılması, öğretilecek materyale uygulanabilmesi açısından göz korkutan bir görevdir. Uzaktan eğitim yapıldığında hesapta olmayan ilave sorunlar çıkabilir. Çünkü öğrenci kendisiyle aynı geçmişe ve ilgiye sahip olan diğer kişilerden uzaktır ve sınıf dışında öğretmenle bir iletişimi, etkileşimi olabilecekse de bu artık en alt seviyeye inmiştir, kendinin sınıf ortamına katılımını sağlayacak teknik bağlantıya güvenmek zorundadır.

    ÖĞRETİM ÜYELERİ: Yüz yüze sınıf ortamında, öğretmenin görevi ders içeriğinin oluşturulması ve öğrenci ihtiyaçlarının belirlenmesinden ibarettir. Uzaktan eğitimde ise farklı sorunlar ortaya çıkar. Bunun için;

    * Çok kısıtlı yüz yüze görüşmelere rağmen öğrenci ihtiyaçları belirlenmeye çalışılmalıdır.
    * Farklı öğrenci kitlelerinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak öğretim teknikleri geliştirilmelidir.
    * Hem rehberlik hem de içerik sağlayan kişi görevinin bir arada etkili bir şekilde yürütülmesi gereklidir.

    ASİSTANLAR: Öğretmen kendisiyle öğrenci arasında iletişimi sağlamada bir asistandan yardım almayı uygun bulur. Yardımcı asistan, etkili olabilmek için öğrencinin ve öğretmenin beklentilerini anlayabilmelidir. En önemlisi; asistan, öğretmen tarafından belirlenen talimatları uygulamada istekli olmalıdır. Günümüz koşullarında asistanlara düşen görev giderek artmaktadır. Yardımcı asistanlar ödevleri toplarlar, ders için gerekli düzeneği hazırlarlar, öğretmenin gözü ve kulağı gibidirler.

    YARDIMCI GÖREVLİLER: Bu kişiler uzaktan eğitim programlarının sessiz kahramanlarıdır ve programın etkili olabilmesi için gereken pekçok detayın gerçekleşmesini sağlarlar. Bir çok etkin uzaktan eğitim programında yardımcı görevliler öğrenci kayıtları, materyallerin çoğaltılması ve dağıtılması, ders kitaplarının hazırlanması, telif haklarının korunması, ders programlarının ayarlanması, notların ilan edilmesi, teknik kaynakların kontrolü gibi işlerden sorumludurlar. Gerçekten de yardımcı görevliler uzaktan eğitim programına harcanan emekleri bir arada tutan ve herşeyin yolunda gitmesini sağlayan kişilerdir.

    YÖNETİCİLER: Yöneticiler, uzaktan eğitim programı yapan kurumlarda planlama aşamasında etkili kişiler olmalarına rağmen, program başladığında ilişkilerini, irtibatı kaybederler veya teknik yöneticilere devrederler. Aslında yöneticiler sadece fikir adamı değil daha fazlasıdır. Onlar, ortak kararları sağlar, karar verir ve hakem görevi görürler. Teknik ve yardımcı hizmetler personeliyle yakın bir ilişki içinde olup teknik kaynakların, kurumun amaçları doğrultusunda kullanılmasını sağlamalıdırlar. En önemlisi, asıl amaçlarının öğrencinin öğretimsel ihtiyaçlarını karşılamak olduğu fikri üzerinde odaklanmalıdırlar


    _________________

    Sponsored content

    Yahuuu Geri: Uzaktan Eğitim Nedir?

    Mesaj tarafından Sponsored content


      Forum Saati Cuma Kas. 24, 2017 4:49 am